WAAROM FACEBOOK IN 2025 NOG STEEDS EFFECTIEF IS VOOR BEDRIJVEN
- info2600025
- 14 minuten geleden
- 2 minuten om te lezen
“Facebook? Daar doe je toch niks meer mee.”
Die opmerking hoor ik regelmatig als ik met bedrijven in gesprek ben over hun social media. En ik snap het. Want in vergelijking met TikTok of Instagram voelt Facebook voor velen als een vergeten platform. De meeste jongeren zijn er vertrokken, er wordt minder gepost, en je hoort er weinig spannende succesverhalen over.
Toch is het een misvatting dat Facebook “dood” is. Sterker nog: het is één van de platforms waar wij nu nog steeds hele mooie resultaten mee behalen voor onze klanten. En dat komt niet doordat het algoritme magisch is, maar omdat we weten hoe je het platform slim inzet.
De vergeten kracht van Facebook
Wat veel bedrijven over het hoofd zien, is dat Facebook zich niet meer richt op snelle hype of oppervlakkige content. Het platform is volwassener geworden. Rustiger. Maar juist daardoor ook betrouwbaarder en waardevoller – als je weet wie je er wilt bereiken.
De doelgroep die actief is op Facebook, is vaak ouder dan dertig, werkt fulltime, heeft koopkracht en zoekt vooral naar herkenning, informatie en lokaal aanbod. Het zijn mensen die niet de hele dag op TikTok scrollen, maar die wel op Facebook kijken voor updates van bedrijven, evenementen, communities en aanbiedingen.
Zeker voor bedrijven die zich richten op ouders, huiseigenaren, lokale klanten of zakelijke doelgroepen, is Facebook nog steeds een van de meest krachtige tools. Je moet alleen stoppen met het gebruiken ervan zoals je het tien jaar geleden deed.
Facebook werkt nog steeds – als je weet wat je doet
Wij zien het dagelijks in de praktijk. Waar veel bedrijven blijven hangen op een paar honderd weergaven per post, of soms 2.000 views op een video, weten wij dat er veel meer mogelijk is.
Sterker nog: met de juiste aanpak hebben we content die structureel 30.000, 40.000 of zelfs meer dan 50.000 views per video haalt. Geen trucjes, geen fake followers, maar strategie en relevantie.
Wil je dat resultaat even zíen? In deze video op Instagram vertel ik je wat wij bereikt hebben: https://www.instagram.com/reel/DPvQIqeDPJ0/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Facebook is niet dood. Jouw strategie misschien wel.
Wat ik hiermee wil zeggen: Facebook is niet uit. Het vraagt alleen om een andere aanpak. Niet meer “gewoon posten omdat het moet”, maar communiceren vanuit strategie. Vanuit een merkverhaal. En met een helder doel.
Dat is precies hoe wij met klanten werken. En precies waarom we zulke sterke resultaten boeken.
Twijfel je of Facebook nog zin heeft voor jouw bedrijf? Dan is mijn antwoord simpel: het hangt ervan af wat je ermee doet. Maar afschrijven? Dat zou zonde zijn.
Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf zouden kunnen betekenen? Stuur me een berichtje op de socials, of:
+31 6 57 80 11 61




Opmerkingen