top of page
Zoeken

VAN LIKES NAAR LEADS: ZO PAK JE HET AAN

Je post regelmatig. Je krijgt reacties, likes, af en toe hoor je: “Leuke post!” Maar… het levert weinig op. Herkenbaar?

 

Dan ben je niet de enige. Veel ondernemers doen al van alles op social media, maar het verschil tussen zichtbaar zijn en klanten aantrekken blijft groot. Want bereik is leuk. Interactie is fijn. Maar uiteindelijk wil je dat jouw content ook iets oplevert.

 

In deze blog leg ik uit hoe je de stap maakt van likes naar leads, en hoe jij social media omzet in een slimme marketingtool die voor je werkt. Geen trucjes – maar strategie.

 

Begin met het eind in gedachten

Als je geen doel hebt, voelt alles als ‘zomaar wat doen’. En dat straal je onbewust ook uit. Wil je dat mensen contact met je opnemen? Wil je dat ze zich inschrijven? Of iets downloaden? Wil je dat ze jouw product overwegen? Weet wat je ze wil laten doen, zodat je content daar naartoe kan werken. Een post die alleen maar leuk is, is leuk. Een post die leuk én strategisch is, werkt.

 

Stop met alleen zenden, begin met activeren

Veel ondernemers praten vooral over hun dienst of expertise, maar vergeten de brug te slaan naar hun doelgroep. En dus blijft het bij: “Tof, thanks voor de tip.” Als je mensen in beweging wilt krijgen, moet je ze aanspreken, prikkelen, uitnodigen. Niet vanuit sales, maar vanuit herkenning en vertrouwen.

 

Dat doe je bijvoorbeeld zo:

Deel een herkenbare situatie uit je vak of klantgesprek. Stel een vraag aan je doelgroep (in beeld of caption). Sluit af met een duidelijke call-to-action, zoals: “Wil je dit ook toepassen? Stuur me even een bericht.” “Sla deze post op voor later.” Of: “Dit is precies wat we behandelen in onze cursus.”

 

Bouw aan vertrouwen vóór je iets vraagt

Mensen kopen niet van bedrijven. Ze kopen van mensen. En ze kopen pas als ze je vertrouwen. Zorg dus dat je content een mix is van waarde, persoonlijkheid en bewijs:

 

» Waarde: tips, inzichten, uitleg

» Persoonlijkheid: wie ben jij, hoe denk jij, waarom doe je wat je doet?

» Bewijs: klantresultaten, reacties, eigen ervaringen, reviews

 

Laat mensen voelen dat jij snapt wat ze nodig hebben. Dan hoef je straks bijna niet meer te verkopen.

 

Maak het makkelijk om met je te werken

Je kunt honderd waardevolle posts plaatsen, maar als je nooit zegt wat je aanbiedt… dan komt niemand in actie. Zorg dus dat je aanbod zichtbaar is. Zet het bijvoorbeeld in je bio of highlight. Verwijs in stories of onder een post naar een dienst, link of aanbod. En wees daarin niet schreeuwerig, maar helder.

 

Zeg bijvoorbeeld: “Wil jij dit ook leren toepassen? In onze cursus leg ik je stap voor stap uit hoe je dat doet.” Gevolgd door een duidelijke link of verwijzing.

 

Consistentie + strategie = resultaat

Eén post gaat je niet ineens klanten opleveren. Resultaat ontstaat door structuur. Door te bouwen. Door te herhalen. En ja, dat kost even tijd. Maar als je het slim aanpakt, ga je merken dat:

 

Mensen je beter onthouden, ze jou als expert gaan zien en ze sneller bij je aankloppen als ze iets nodig hebben. Precies dat leer je in onze cursus.

 

Wil jij klanten aantrekken met social media?

 

In onze Social Media Cursus leer je:

» Hoe je posts maakt die scoren én converteren

» Welke content jouw ideale klant nodig heeft

» Hoe je strategie en creativiteit combineert

 

Geen eindeloos gepuzzel. Gewoon een duidelijke aanpak met voorbeelden. Zodat je social media eindelijk voor je gaat laten werken.

 

 

Of stuur me even een bericht als je twijfelt of dit past bij jouw situatie.

 
 
 

Opmerkingen

Opmerkingen zijn niet geladen
Het lijkt erop dat er een technisch probleem is opgetreden. Probeer nogmaals verbinding te maken of de pagina te vernieuwen.
bottom of page